Vacatures

Deskundige woonbeheer & duurzaamheid

Belangrijke info

  • Contract: Contractueel onbepaalde duur
  • Tewerkstelling: Voltijds
  • Weddeschaal: B1-B3
  • Vereisten: Minimum bachelor of hiermee gelijkgesteld
  • Solliciteren tot en met: 20-04-2020
  • Sollicitatieprocedure: Aanwervingsprocedure - aanleg wervingsreserve

Beringen is als stad bezig aan een hele metamorfose. Maar ook als organisatie worden de uitdagingen niet uit de weg gegaan. Dagelijks zetten medewerkers zich in voor een kwaliteitsvolle dienstverlening naar de burgers toe.  Daarnaast zijn er ook al mooie projecten en evenementen gerealiseerd door samenwerking van verschillende diensten en medewerkers. Beringen groeit, zowel als stad als organisatie.
Volgende vijf kernwaarden vormen het DNA van Beringen als eengemaakte organisatie: #behulpzaam, #bekwaam, #bereikbaar, #betrokken, #betrouwbaar. Liggen deze in lijn met je eigen waarden lees dan verder en misschien is de functie van deskundige woonbeheer en duurzaamheid wel iets voor jou.

Functie

Als deskundige woonbeheer en duurzaamheid maak je deel uit van het team Bouwen, Milieu en Wonen dat valt onder het beleidsdomein omgeving.
In het subteam wonen sta je samen met je twee collega’s in voor het woonbeheer in Beringen en heb je hierin de nodige aandacht voor het bewaken van de acties in het kader van de algemene woonbeleidsvisie maar ook specifiek naar woonkwaliteit, sociaal wonen en duurzaamheid.

Daarnaast ben je het eerste aanspreekpunt voor de IGS HBTL. Dit is een intergemeentelijke samenwerkingverband voor vier partnergemeente Ham, Beringen, Tessenderlo en Leopoldsburg. Je werkt nauw samen met de coördinator en adjunct-coördinator. Je neemt ook frequent deel aan overlegmomenten. Daarnaast zorg jij voor de aftoetsing en vertaling van de visienota’s vanuit de IGS rond woonbeleid en woonkwaliteit naar de lokale situatie in Beringen en verzorg je samen met het team wonen de operationele uitvoering hiervan. Richting de IGS rapporteer je over de lokale werking vanuit Beringen en koppel je terug oven bepaalde signalen en noden.

Je werkt vanuit deze functie samen met diverse partners. Zo heb je regelmatig overleg met andere interne collega’s van de dienst bouwen, milieu & wonen, de sociale dienst, belastingen & invordering, …

Maar ook met externe partners zoals het Sociaal verhuurkantoor, Dubo Limburg, Sociale huisvestingsmaatschappijen (Kantonnale Bouwmaatschappij, Vooruitzien, …), …

Je ondersteunt daarnaast de teamcoach Bouwen, Milieu en Wonen in de opmaak en uitvoering van diverse projecten en beleidsdossiers.

Een uitgebreide functiebeschrijving is terug te vinden in de bijlage '"Functiebeschrijving"

Profiel

  • Je bent in bezit van een bachelordiploma of een diploma hiermee gelijkgesteld. Daarnaast beschik je over het leervermogen alsook het enthousiasme om je snel in te werken in de materie en het werkveld.
  • Je kan informatie grondig analyseren en legt hierdoor de juiste verbanden
  • Je kan leiding geven op een ondersteunende en begeleidende manier om zo de doelstellingen van de dienst te behalen
  • Je bent resultaatsgericht
  • Je bent een uitstekende netwerker en facilitator
  • Je bent in staat om verbeteringsgericht te werken
  • Je bent een echte initiatiefnemer en werkt proactief dit zowel in teamverband als zelfstandig
  • Je zoekt actief samenwerking op, zowel met internen als met externe partner

Aanbod

Je komt terecht in een nieuwe functie binnen het team bouwen, milieu en wonen die je mee vorm kan geven.

  • Een tewerkstelling van 38u/week in contractueel dienstverband
  • Een verloning in de weddeschaal B1-B3 (B1 - 0 jaar anciënniteit: 2460,78 euro, B1 - 5 jaar anciënniteit: 2674,14 euro, B1 - 10 jaar anciënniteit: 2816,39 euro
  • Tot tien jaar overname van relevante geldelijke anciënniteit uit de privésector of als zelfstandige (overheidsanciënniteit wordt onbeperkt overgenomen)
  • Maaltijdcheques (7 euro)
  • Een fietsvergoeding (0,24 euro/km) of terugbetaling abonnement openbaar vervoer (100%)
  • Diverse opleidingsmogelijkheden
  • Een groepsverzekering 2e pensioenpijler aan 3% op je brutoloon
  • Een uitgebreide hospitalisatieverzekering

Verder lanceert de organisatie jaarlijks tal van initiatieven voor haar medewerkers, dit vanuit de vriendenkring team Beringen of de werkgroep B-fit.


 

Bijkomende informatie

De examenprocedure verloopt als volgt:

  • Eventuele preselectie bij meer dan 20 kandidaten
  • Schriftelijk gedeelte : enkel de 10 best gerangschikte geslaagde kandidaten zullen doorstromen naar het mini-assessment
  • Een mini-assessment: om door te stromen naar het mondeling gedeelte moet de kandidaat minstens geschikt met aandachtspunten behalen op het mini-assessment

Indien je bijkomende informatie wil over de functie, kan je terecht bij AnLeyssens, teamcoach Bouwen, Milieu en Wonen via an.leyssens@beringen.be. Voor meer informatie over de aanwervingsvoorwaarden, examenprocedure, ... kan je terecht bij Jolien Berghmans op het nummer 0479/91 25 98 of personeel@beringen.be.

Solliciteren kan tot en met maandag 20 april 2020 via onderstaande link. Je dient volgende documenten te uploaden: 

  • CV
  • Motivatiebrief
  • Scan van je diploma

Alle verdere communicatie verloopt via mail, dus let erop dat je een correct mailadres opgeeft. Onmiddellijk na het indienen van je sollicitatie ontvang je een bevestigingsmail. Bij problemen neem je best contact op met Jolien Berghmans.

Je kandidatuur wordt beoordeeld op basis van je competenties ongeacht je leeftijd, geslacht, afkomst of handicap. Alle geslaagde kandidaten worden opgenomen in een wervingsreserve.

Uitgelicht