Vacatures

Deskundige aankoop

Belangrijke info

  • Contract: Contractueel onbepaalde duur
  • Tewerkstelling: Voltijds
  • Weddeschaal: B1-B3
  • Vereisten: Aanwervingsprocedure - aanleg wervingsreserve
  • Solliciteren tot en met: 25-02-2019

Beringen ondergaat de komende jaren een grondige facelift. Op dit moment beleeft de mijnsite een serieuze metamorfose en zijn er in en rond het stadscentrum grote veranderingen gepland. Ook als organisatie staan wij voor heel wat uitdagingen. Zo hebben stad en OCMW al grote stappen gezet richting een ééngemaakte organisatie en wordt er dagelijks ingezet op een kwaliteitsvolle dienstverlening naar de burgers toe. Wil jij meewerken aan deze vernieuwing? De vacature van deskundige aankoop is dan misschien iets voor jou.

Functie

Als deskundige aankoop ben je samen met je team verantwoordelijk voor de organisatie van aankopen en overheidsopdrachten binnen de organisatie (stad/ocmw diensten). Je behandelt voornamelijk dossiers voor aankopen (leveringen en dienstenopdrachten), waarbij je een specialisatie opbouwt in technische dossiers zoals aankoop van voertuigen, machines en installaties, studies,… De aanbesteding van openbare werken maakt geen deel uit van jouw takenpakket.  Je maakt deel uit van de dienst budget & aankoop binnen het departement financiën en rapporteert rechtstreeks aan het diensthoofd.

 Als deskundige aankoop ben je het eerste aanspreekpunt rond aankopen en overheidsopdrachten en sta je in voor:

  • Mee uitwerken van een professioneel aankoopbeleid voor de organisatie.
  • Optimalisatie van het aankoopbeheer binnen de organisatie: bewaken van het totaaloverzicht van alle aankopen en deze optimaliseren door aankopen te bundelen, een goed voorraadbeheer te stimuleren, prijzen te onderhandelen, raamcontracten af te sluiten,…
  • Identificatie van de aankoopbehoeften in overleg met de eindgebruiker en deze omzetten naar concrete dossiers die je vervolgens in de markt plaatst.
  • Efficiënte planning, opmaak en opvolging van dossiers en een transparante communicatie met alle betrokkenen.
  • Streven naar synergieën binnen de dienst door actieve betrokkenheid bij budgetopmaak en -opvolging.

Profiel

Je bezit een bachelor diploma (of hiermee gelijkgesteld) en wil een actieve rol opnemen in de verdere uitwerking en optimalisatie van het toekomstige aankoopbeleid en -beheer. Je voert je werk bij voorkeur autonoom uit en neemt graag verbeterinitiatieven voor jouw team en organisatiebrede processen. Je kan vlot werken met Microsoft Word en Excel en weet deze tools efficiënt in te zetten in functie van je opdrachten. Jouw ervaring als aankoper is een pluspunt maar affiniteit en leergierigheid kunnen een gebrek aan vakspecifieke ervaring zeker compenseren.

Aanbod

  • Een functie waarin je samen met je collega’s kan werken aan een verdere uitbouw en afstemming van de toekomstige werking.
  • Een persoonlijk opleidingstraject zal in overleg worden uitgewerkt en opgestart.
  • Een verloning in weddeschaal B1-B3, het bruto maandloon bedraagt in de weddeschaal B1-B3 minimum 2460,78 euro en maximum 4146,34 euro (huidige index 1,7069). Overheidsanciënniteit wordt onbeperkt overgenomen, relevante anciënniteit uit de privésector of als zelfstandige tot maximum 10 jaar: de startwedde bedraagt in dat geval bijvoorbeeld:
    B1 - 5 jaar anciënniteit: 2674,14 euro
    B1 - 10 jaar anciënniteit: 2816,39 euro
  • Maaltijdcheques (7 euro), fietsvergoeding (0,23 euro/km)
  • Terugbetaling abonnement openbaar vervoer (100%).
  • Zeer flexibele werktijdregeling.
  • Groepsverzekering 2e pensioenpijler aan 3% op je brutoloon.
  • Uitgebreide hospitalisatieverzekering.
  • Kansen tot bijkomende vorming.
  • Deelname aan verschillende acties en activiteiten in het kader van B-fit (het gezondheidsproject van stad en OCMW Beringen) alsook van de team Beringen (vriendenkring personeel stad & OCMW).

Bijkomende informatie

Solliciteren kan tot en met maandag 25 februari 2019 via onderstaande link. Je dient volgende documenten op te laden: cv, motivatiebrief en scan diploma. Let erop dat je een correct e-mailadres ingeeft. Alle verdere communicatie verloopt immers via e-mail.
Onmiddellijk na het indienen van je sollicitatie ontvang je via e-mail een bevestigingsmail. Bij problemen neem je best contact op met de dienst HRM - personeel@beringen.be

De examenprocedure verloopt als volgt:

  • Eventuele preselectie bij een aantal van meer dan 22 kandidaten
  • Schriftelijk gedeelte: maandag 12 maart 2019 om 17u30
  • Mondeling gedeelte: datum dient nog te worden bepaald .

Voor meer informatie over de functie kan je terecht bij Koen Berghmans – financieel directeur, 011/43 03 37 – koen.berghmans@beringen.be. Voor meer informatie over de wijze van kandidatuurstelling, de aanwervingsprocedure, loonvoorwaarden en de tewerkstelling kan je terecht bij Sabrina Leten, deskundige HRM - 011 43 03 23 of personeel@beringen.be

Je kandidatuur wordt beoordeeld op basis van je competenties ongeacht je leeftijd, geslacht, afkomst of handicap. Bij een groot aantal kandidaten wordt een preselectie gemaakt op basis van je cv en motivatiebrief.

Uitgelicht